Museu de la Pesca

Subscribe Twitter

22 de novembre del 2010

FORMACIÓ: EINES 2.0 PER A GESTORS CULTURALS

La societat 2.0 obliga a la formació de nous professionals en el camp de la informació i la comunicació digitals. Les empreses i institucions culturals treballen cada cop més en l’àmbit internet per conèixer, captar i fidelitzar nous perfils de públics i clients. Davant l’allau d’informació que porta al desbordament cognitiu, cal establir les estratègies de comunicació i promoció més adequades per arribar amb eficàcia als usuaris presencials i als visitants digitals.
Documare organitza tres tallers de formació que pretenen aportar coneixement pràctic a empreses i gestors per a l’aplicació de les eines 2.0 a les institucions culturals.

Objectius dels tallers
  • Optimitzar la gestió, difusió i comunicació d'empreses i institucions culturals en entorns web i xarxes socials
  • Identificació, captació i fidelització de nous públics i clients a partir del seu comportament a la xarxa
  • Identificació d’eines 2.0 per a la optimització del treball i actualitzacions de contingut
  • Aprenentatge d’estratègies de comunicació en xarxes socials per millorar l'eficàcia de les campanyes
Google Analytics i Google Adwords. 
19 de novembre. 9:00 - 14:00
Aquest taller s’adreça als gestor culturals per al coneixement i ús d’eines gratuïtes per a l’estudi del tràfic en pàgines web, origen i comportament dels visitants, segmentació d’usuaris, estratègies de campanyes de comunicació i promoció, posicionament de webs en cercadors. Una sèrie de casos pràctics serviran per aprendre a utilitzar les eines Google Analytics i Google Adwords.
A càrrec de Playbrand. Estratègies Crossmedia

Community Managers culturals. 
26 novembre. 9:00 - 14:00
Taller adreçat a responsables de comunicació d’institucions culturals per a la optimització de la gestió de perfils, informació i la comunicació corporativa en xarxes socials (Facebook, Twiter...). Es posaran en comú experiències i es resoldran dubtes sobre les millors estratègies comunicatives per a la captació i fidelització d’usuaris.
A càrrec de Playbrand. Estratègies Crossmedia

Introducció a Joomla: sistema d’autogestió de pàgines web. 
3 desembre. 9:00 - 14:00
Cada vegada és més important l’actualització ràpida de continguts de les pàgines web institucionals i corporatives. Els sistemes de gestió de continguts (CSM) permeten als treballadors dels centres culturals dissenyar, penjar continguts i actualitzar la web de forma ràpida i còmode, alhora que obren un extens ventall de gestió i interacció amb tot tipus d’informació. Aquest taller d’introducció al gestor Joomla s’adreça als responsables de les pàgines web d’institucions i empreses que volen optimitzar els fluxes d’informació amb els usuaris i visitants digitals, introduir formats de audio i video, enquestes, formularis, fòrums, etc.
A càrrec de Lludriga Soft.

Preu dels tallers individuals: 40€
Preu bonificat del pack (3 tallers): 100€
Lloc: 
Documare: Centre de Documentació de la Pesca i el Mar
Es recomana assistir als tallers amb un ordinador portàtil.
Places molt limitades
Informació i inscripcions a 972 60 12 44 (Alfons) o info@documare.org